In de bruisende horecawereld draait het aan de voorkant om de beleving van de gasten, uitstraling en genot, terwijl achter de schermen snelheid, het minimaliseren van afvalverspilling en efficiëntie de sleutel tot succes vormen.
Glas scheiden geeft een aanzienlijk verschil
Het apart inzamelen van glasafval naast het restafval kan een aanzienlijk verschil maken, niet alleen voor het milieu, maar ook voor uw onderneming. Neem bijvoorbeeld de talloze lege potjes en glazen flessen die vaak voorkomen in de horeca. Dit zijn waardevolle grondstoffen en lenen zich uitstekend voor recycling om opnieuw in uw horecazaak splinternieuwe glaswerk. Daarnaast heeft glas veel volume, waardoor uw restafval vaker geleegd moet worden. Door glas apart te scheiden kunnen wij direct aan de slag met recycling, gaat niks van deze kostbare grondstof verloren en kunt u kosten besparen op uw bedrijfsafval.
- Duurzaam ondernemen: glas scheiden kan zonder kwaliteitsverlies en wordt 100% hergebruikt voor nieuwe glazen flessen. Een gemiddelde ondernemer genereert wekelijks ongeveer twintig kilo glasafval, wat gelijkstaat aan de productie van maar liefst negentig nieuwe glazen flessen.
- Kostenefficiëntie: Het scheiden van glasafval van uw restafval vermindert de hoeveelheid restafval aanzienlijk, wat zorgt voor lagere ophaalkosten voor restafval.
- Nette werkomgeving: Door afval te scheiden creëert u een opgeruimde en schone werkplek en laat u zien dat uw horecaonderneming duurzaam onderneemt, wat een positieve uitstraling heeft naar uw gasten en klanten toe.
We constateren dat steeds meer horecaondernemingen de stap willen zetten naar duurzaam ondernemen. Echter beperken ruimteproblemen vaak de mogelijkheid om meerdere afvalcontainers te plaatsen. Voor deze uitdaging heeft GP Groot slimme oplossingen, waaronder het gebruik van smalle containers of perscontainers.
Zo pakt Johanna’s Hof afval scheiden aan
Een goed voorbeeld van een succesvolle aanpak vinden we bij Johanna’s Hof in Bakkum. Zij hebben hun afvalbeheer dit jaar succesvol aangepakt. Hoewel zij glas, groenafval en papier al gescheiden inzamelden, bleef er nog veel restafval over. In totaal stonden er zes containers voor het restafval. Deze zijn nu vervangen door één Impress horecapers.
“We zijn heel tevreden over de Impress. Het is echt een aanrader, ook voor andere horecazaken. Wij zijn bij Johanna’s Hof erg van moderne technieken om onze klanten beter te kunnen bedienen en ons personeel makkelijker te maken hun werk te doen. Daar investeren we flink in. Toen Cock van Kleef van GP Groot de Impress horecapers bij ons introduceerde, was ik daarom meteen geïnteresseerd.”
Theo Groentjes – eigenaar Johanna’s Hof
Advies over de ImpressWe begrijpen dat piekuren en seizoenen belangrijke momenten zijn voor horecabedrijven. Maar wat als u zich tijdens deze drukke periodes geen zorgen hoeft te maken over uw afvalbeheer? Onze experts staan klaar om u te ondersteunen en ervoor te zorgen dat uw afvalbeheer soepel verloopt, zodat u kunt doen wat echt belangrijk is.
Neem contact met ons op.
GP Groot inzameling en recycling – vestiging Alkmaar
1812LV Alkmaar
1850AB Heiloo